Barcelona

Här kommer en sammanfattning av min Barcelona-vistelse med en hel del bilder!

Torsdag
Resan började klockan 08.30 morgonen då flyget till Barcelona flög oss till värmen.

Då vi var trötta efter att ha stigit upp så tidigt bestämde vi oss för att dra till stranden och bara ta det lugnt. Vi insåg dock att det inte var så nära till stranden som vi trott så det blev ändå en 40-minuters lång vandring. Men är man i gott sällskap så gör det absolut ingenting.

På kvällen var det dags för middag på restaurang och efter mycket velande hittade vi en som hette Tarantino. Döpt efter filmreggisören så därav hängde tavlor av hans filmer på väggarna. Alla rätter på menyn var döpta efter karaktärer i hans filmer.

Fredag
Redan tidigt på morgonen begav vi oss till fots till OS-byn från 1992 och tittade på friidrottsarenan, simarenan och hopparenan.

Blev en hel del gående så på eftermiddagen bestämde sig jag och Johan x2 att besöka ett akvarium. Det var inte särkilt inponerande men några fiskar och hajar fanns där allt som var sevärdiga!

Denna dag var även min älskade mammas 50-års dag och det firades genom att äta på en fin restaurang med god mat. Efter middagen gick vi till en fontän där det var ett otroligt vacker ljusspel.

Lördag
Denna dag åkte jag, Johan, Henrik och Louise till Sagrada Familia, den berömda kyrkan som ännu inte är färdigbyggd även då projektet startades för över hundra år sedan. Vi besökte även ett zoologiskt museum och stekte det sista på stranden.

Söndag
Var uppe med tuppen för att tidigt ta flyget till Madrid där vi sedan bytte till ett annat som tog oss till Kastrup. Var hemma vid kvart i 4 och då var det bara att packa simväskan och sedan snabbt sticka till träningen på Lindängen!